
Bábel Klára és Kovács Zalán László 2013-ban kezdtek el együtt kamarázni. A hangszerek meglehetősen különböző karakterének egymáshoz közelebb hozása igen nagy kihívást jelentett számukra, de pár hónap alatt sikerült kialakítaniuk egy széles koncertrepertoárt a kora barokk művektől kezdve a kortárs zenéig. A hárfa dús hangzására törekedve és a tuba magas hangtartományú, minél vékonyabb hangszínen történő megszólaltatásával tudják a két hangszer hangját egymáshoz minél közelebb hozni.
A különleges és egyedi felállás hangját hallhatta többek között a Művészetek Palotája, a Magyar Tudományos Akadémia, a Pesti Vigadó, a Fővárosi Állat és Növénykert koncertterme, a Művészetek Völgye, a Református Zenei Fesztivál és a Bach Mindenkinek közönsége is.
A két hangszer duójának korábban nem volt irodalma, így a két művész saját hangszereléseiből és számukra komponált művekből állít össze széles repertoárt, amelyből az MTVA számos rádió- és televízió felvételt készített.
A nemzetközi szinten is egyedi kamarát külföldön is elismerés fogadta. 2015‑ben két olaszországi versenyen indultak, a VII. Marcel Tournier Nemzetközi Hárfa- és Hárfás Kamaraversenyen 1. helyezést értek el Cosenzában, a Marco Fiorindo Nemzetközi Zenei Versenyen pedig döntősek lettek Nichelinoban. 2016‑ban először az angliai Virtuózokon szereztek 3. helyezést, majd a szlovéniai Vipolzéban szerezték meg a Nemzetközi Fafúvós, Rézfúvós és Ütőhangszeres Kamarazene Verseny ”Golden Award” elnevezésű 1. díját.
A Tubarpa az első közös lemezük, amely egy zenetörténeti séta a különböző korok zenéjén keresztül, a tubával és a hárfával. A CD repertoárjából fontos kiemelni két művet:
A Hommage á Bartók Kovács Zalán László tisztelgése Bartók Béla előtt, a zeneszerző halálának 80. évfordulója alkalmából.
A zeneszerzők közül legelőször Dragony Tímea komponált a nemzetközi szinten is egyedi hangszerpáros számára művet. A szerző kelta mitológiai ihletésű kamarazenei sorozatában kap helyet az Ostara címet viselő háromtételes mű.
